مجله هنری

اخبار دنیای هنرمندان

مجله هنری

اخبار دنیای هنرمندان

اهمیت شناخت بازار

بازار داغ و کسب سودهای کلان در بازار ارز دیجیتال باعث شده تا افراد زیادی وارد این دنیای شگفت‌انگیز شوند. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید و نوسان‌گیری را به شما معرفی کنیم.

قبل از اینکه بخواهید معاملات نوسان‌گیری را شروع کنید، بهتر است بدانید که هر ارز دیجیتالی برای نوسان‌گیری مناسب نیست و برای انتخاب مناسب، باید با استفاده تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، از شرایط هیجانی و پامپ و دامپ‌های بازار باخبر شوید.

اهمیت شناخت بازار

چه کسی از کسب درآمد دلاری از ارزهای دیجیتال خوشش نمی‌آید؟ یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری، خرید و فروش در بازارهای مالی مانند فارکس و ارز دیجیتال است. ارز دیجیتال، بازاری پر از تلاطم و شرایط ناپایدار را دارد و قیمت ارزها لحظه‌ای در حال تغییر است.

با توجه به تغییر لحظه‌ای و مداوم قیمت‌ها، معامله‌گران می‌توانند با شناخت بازار و پیش‌بینی رفتار نمودارها با استفاده از تحلیل آن‌ها، بیشترین سود را در کم‌ترین زمان از این بازار دریافت کنند. شاید گفتن آن راحت باشد اما قطعا رسیدن به آن آسان نیست!

بر اساس تحقیقات نزدیک به ۹۰ درصد افراد در بازار اردیجیتال با ضرر سرمایه مواجه می‌شوند! کسی که می‌خواهد به دنیای ارزهای دیجیتال قدم بگذارد، قطعا از ریسک زیاد این بازار آگاه است. معامله‌گران با بالا بردن دانش و آگاهی درباره ارزهای دیجیتال و استفاده از تجارب افراد خبره، می‌توانند ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

مهم‌ترین نکته در بازارهای مالی که به سود شما در معامله ختم می‌شود، زمان ورود درست به بازار و خروج به موقع از آن است. کافی است در این دنیای پر تلاطم، گوش به زنگ باشید و حواستان را به نشانه‌ها جمع کنید!

ترید و نوسان‌گیری

تریدرها در بازارهای مالی بر اساس زمانی که برای تحلیل بازار و نمودارها صرف می‌کنند و همچنین هدف مالی که دارند، به چند دسته تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال تریدرهایی که معاملات خود را در چند دقیقه انجام می‌دهند و یا آن درسته از معامله‌گرانی که هفته‌ها و ماه‌ها را صرف یک معامله می‌کنند.

نوسانات بازار ارز دیجیتال برای معامله‌گرانی که در مدت زمان کوتاه معاملات خود را انجام می‌دهند، بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا آن‌ها در تلاش‌اند تا با استفاده از این روندهای نزولی و صعودی، بیشترین سود را از بازار دریافت کنند.

از آنجا که ریسک نوسان‌گیری در بازار ارز دیجیتال بسیار بالا است، معامله‌گران برای جلوگیری از ضرر بالا، باید از استاپ لاس (حد ضرر) استفاده کنند تا در صورتی که روند بازار بر اساس پیش‌بینی و انتظارشان پیش نرفت، از ریزش‌های احتمالی جلوگیری کنند.

عوامل موثر در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید و نوسان‌گیری

عواملی مثل: قدرت نقدشوندگی، میزان نوسانات و عمق بازار در این انتخاب بسیار اهمیت ویژه‌ای دارند.

نقدشوندگی یک ارز دیجیتال به معنی خرید و فروش آسان و سریع بدون تاثیر بر قیمت آن است؛ سهولت تبدیل یک ارز دیجیتال به ارزی دیگر، یا حتی پول نقد فاکتور بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. اگر یک ارز دیجیتال Liquidity یا همان نقد شوندگی خوبی داشته باشد، با سرعت بالا و با کم‌ترین دردسر قابل فروش یا خریداری است بدون اینکه قیمت آن در حد قابل توجهی تغییر کند.

عوامل موثر در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید و نوسان‌گیری

میزان نوسانات ارز دیجیتال فاکتور مهم دیگری است که باید مورد بررسی قرار دهید، زیرا نوسان‌گیری در بازارهای دارای نوسان امکان‌پذیر است.

نمودار عمق بازار نشان‌دهنده میزان عرضه و تقاضای یک ارز دیجیتال در قیمت‌های مختلف است؛ این نمودار به معامله‌گران دید خوبی از حمایت‌ها و  مقاومت‌ها و همچنین واکنش دیگر تریدرها می‌دهد تا بتوانند بهترین ارزهای دیجیتال را برای نوسان‌گیری انتخاب کنند.

تفاوت نوسان‌گیری با معاملات روزانه

پیش از شروع نوسان‌گیری و معامله بهتر است بدانیم نوسان‌گیری با معاملات روزانه تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. هدف: در معاملات روزانه، هدف معامله‌گران سود بردن از نوسانات قیمتی در کمترین زمان ممکن است؛ در نوسان‌گیری، هدف کسب سود از تغییرات قیمتی بازار در مدت زمان به نسبت طولانی‌تر است.
  2. بازه زمانی: در معامله روزانه، معامله‌گر مدام در حال بررسی بازار است و معاملات او یک روزه است ولی بازه زمانی معاملات نوسان‌گیری از چند روز تا چند هفته است.
  3. میزان کسب سود: معامله‌گران در معاملات روزانه خود، به علت تغییرات کم قیمت‌ها از میزان سود کمتری برخوردار خواهند بود ولی در نوسان‌گیری با طولانی شدن زمان معامله و تغییر بیشتر قیمت، میزان کسب سود بیشتر است.
  4. ابزارهای تحلیل: معامله‌گران روزانه، معمولا از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، در صورتی که معامله‌گران نوسان‌گیر از ترکیب تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای معاملات و نوسان گرفتن استفاده می‌کنند.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان‌گیری

بیت کوین (BTC)

قطعا اولین و بهترین ارز دیجیتال برای نوسان‌گیری، بیت کوین است. بیت کوین همیشه در صدر بازار بوده و در تمام جهان و بین اکثر مردم شناخته شده است. این ارز دیجیتال یکی از قدیمی‌ترین‌های بازار است و بیشترین تقاضا را در بین معامله‌گران دارد؛ به همین دلیل می‌توان گفت بیت کوین در سطح جهانی بالاترین رتبه نرخ پذیرش را نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال دارد.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان‌گیری

اتریوم (ETH)

ارز دیجیتال اتریوم، پس از بیت کوین و در رتبه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. از آنجا که خرید و فروش روزانه این ارز دیجیتال بین معامله‌گران بالا است، جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان‌گیری محسوب می‌شود. علاوه بر این موضوعات، ارز دیجیتال اتریوم در تمام صرافی‌ها در دسترس است.

چند توصیه مهم برای نوسان‌گیری

نوسانات بازار همیشه بر اساس پیش‌بینی و انتظارات شما نخواهد بود، بنابراین برای کسب سود و جلوگیری از ضررهای مالی بالا، بهتر است نکاتی را رعایت کنید که عبارتند از:

  • استفاده از استاپ لاس

حتی بهترین تریدرها، تحلیل‌های اشتباه دارند؛ پس همیشه برای تغییر ناگهانی بازار آماده باشید و از استاپ لاس (حد ضرر) در معاملات خود استفاده کنید.

  • غافل نشدن از روند بیت کوین

بیت کوین به عنوان شماره یک بازار که سهم زیادی را در اختیار دارد، با روند صعودی و نزولی خود باعث تغییر قیمت دیگر ارزهای دیجیتال می‌شود. پس همیشه حواستان به تغییرات قیمتی بیت کوین باشد.

  • ورود به معاملات از طریق پولبک

به آخرین تماس قیمت با خط روند نزولی که قبل از آغاز روند صعودی است، پولبک می‌گویند که از بهترین و امن‌ترین نقاط برای ورود به معامله محسوب می‌شود.

سخن نهایی

اکثر سرمایه‌گذاران موفق جهان، از معاملات نوسان‌گیری استفاده نمی‌کنند و معمولا سرمایه‌گذاران بلند مدت هستند؛ اگر شما جزو دسته معامله‌گران نوسان‌گیر در این بازار پر از تلاطم و نوسان، حتما از حدضرر برای معاملات خود استفاده کنید تا اگر روند معاملات خلاف پیش‌بینی شما بود سرمایه خود را از دست ندهید.

درست است که نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال جذاب است چون در مدت زمان کم سود خوبی را به شما می‌دهد اما دقیقا در مقابل حساسیت‌ها و پیچیدگی‌هایی دارد که ریسک، استرس و اضطراب شما را بالا می‌برد. پس اگر مهارت و تجربه کافی در بازار ارز دیجیتال ندارید، در معاملات نوسان‌گیری ریسک نکنید. در نهایت میتوانید مقالات لازم در رابطه با اصول اولیه معامله و روان شناسی بازار را در سایت آموزش ارز دیجیتال ارز تودی مطالعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد